GYM.hu
BodybuildingErőemelésErősemberFitnessGYM ÉVKÖNYV 2011Webáruház
GYM erőesember. Erősember hírek és tanácsok #1 forrása. 
hírek
versenynaptár
Versenyzők
Edzés
Táplálkozás
Táplálék kiegészítők
Dopping
Szövetségek
Szabályzat

Strongman edzés

Edzés / Erősember edzés alapok
Többségében a strongman versenyzők erősportok:erőemelés,súlyemelés,vagy dobó atlétákból lesznek.Ezzen sportágak kíváló alapot adnak a strongman sportághoz.Az edzésekre jellemző,hogy igen 40%-ot dolgoznak a funkcionális erőre,eszközős edzés.Erőállóképeségre,igen fontos a állóképeség fejlesztése párhuzamosan a max.erő javitásával együtt.Mivel sok olyan szám van ami folyamatos erőfeszítést igényel 75-90másodpercig kamion húzás,pakolós számok.
Igy a konditermi edzés melett igen fontos azok a eszközökel való gyakorlás,amely ügyeséget-technikát kiván.Magasba dobás,rönk dobás,
Erősember versenyzőknek szinte ugyan azon izmokra nagyobb erejére van szükség mint amit a hétköznapi fizikai munkánál használnak a átlag emberek,ezt a képeséget kell maximálisra fejleszteni.pl.koffer cipelés,zsákpakolás
Erősember versenyzőinek minden esetben erős fogó erő(grip),gerinc merevitő,és comb,csipőizomzatal kell rendelkeznie.
Ezekhez tökéletes gyakorlatok a erőemelés kétt alap gyakorlata a felhúzás,és guggolás.Erős emberek többsége a fejfölé nyomás preferálja a fekvenyomás helyet,mivel a verseny számok közt is több hasonló szám van:rönknyomás,apolórúd,szikla nyomás.
A többi kondi termi gyakorlat egyén függő,számit hogy a adott versenyző mely sportágból kapott alapokat.Súlyemelők gyakorolják a lökést,és szakitást is.Amely kiválóan javitja a gyorserőt,robbanékonyságot,és kordinációs készséget is.Amely több erősember számban alap.Erős emberek gyakorlatilag minden olyan eszközt használnak amit a modern funkciónális sportokban is divatba jöttek:crossfit,ketlebel,TRX,kötél.
Állóképeséget javitják gyors gyaloglásal végig figyelve a megfelelő pulzus tartományra.Célszerű a edzéseket minnél változatosabbra tervezni,és ahol hiányoság-gyengeség merrül fel azt fejleszteni.
Mivel a több szám a összes izmot igénybe vesszi,és mindig a leggyengébb láncszemen izmon bukik el egy gyakorlat,vagy sérülés következik be.Igy nézetem szerint minden izmot fejleszteni kell,testépítő és egyébb crossfit eszözökel is.Itt a széria,és ismétlés,és módszer igen változatosnak kell lennie,nyilván a egyéni szükségletek-gyengeségek fejlesztése prioritást élveznek.
Példa egy erős ember edzésre helyes sorrendben,minden edzés végén különösen nagy jelentősége van a nyújtásnak!
Hétfő:guggolás,és lábfejlesztése kiegészitő gyakorlatok guggolás mellen,guggolás padra-zsámolyra,hack guggolás,smith gépes guggolás,sumó guggolás,jónapot gyakorlat,zecher guggolás,merevlábas felhúzás
Esetenként:lábtológép,lábnyújtás,lábhajlitás,és vádli gyakorlatok
Kedd:felső test fejlesztése,föleg váll,tricepsz fejlesztés,állva nyomás:mellről-nyakból rúd,rönk,apolló rúd,
Felrántás+nyomás ugyan azon eszközökel
Szükennyomás rúd,padlóról nyomás rúd,
Oldalemelés-tartás,előre emelés-tartás,
Frdepadon nyomás:rúd,rönk.
Egykezes nyomások(magyarországon nincs rá megfelelő eszkőz)
Tolodzkodás kereten
Esetenként fekvenyomás rúd(nem túl szélles fogásban!)
tricepsz csiga,tárogatás: gépen,csigán,egykezessúlyzóval,tricepsz csigán,egykezes súlyzóval
Szerda:felhúzás rúdal mélyről,normás poweros,zsámolyról(erősember felhúzás),autóval
Vállvonogatás rúdal,keretel,gépel.
Huzodzkodás széllesen,szüken,lehuzó jellegű mozgások csigán-gépeken.
Evező jellegű mozgás rúdal,rönkel,csigán,gépeken,és egykezes súlyzóval.
Csütörtök kardiónap lehetőség szerint maszázs terápiával kiegészitve.
Péntek:Eszközős nap ilyenkor célszerű olyan eszközöket használni amelyekben a előző verseny szezonban gyengeséget,vagy technikai hibát véltünk felfedezni.Ezeken a napokon sok olyan eszkőzt használhatunk amelyek minden izomcsoportot megdolgoztatnak pl.golyó emelése,
Eszközök között lehet még keret cippelés,lengősúly,minden féle cippelő szám,cirkuszi nyomás,tartások időre,eszközök felhúzása időre,connan kör,traktor kerék forgatás,lépcsőre cippelés,súlymagasra dobása
Szombat kardiónap,maszázs
Vasárnap ha szükséges eszközös nap,esetleg konditermi kiegészitő edzés.A lemaradt testrészek,gyakorlatok javitása,fejlesztése.Illetve súlyemelő edzés.Felrántás,lökés helyből széllesen,szakitás,lábal lökés
Természetesen nem kell a itt felsorolt összes gyakorlatot használni,a tapasztalatok azt mutatják célszerű 2-5gyakorlatott kiválasztani,és a rotálás elvén gyakorolni öket.A ügyeség,és egyébb készségek megtartása-fejlesztése miatt.
Erősember versenyeken lényeges,hogy ne specializálódjon a sportoló semmilyen irányba,mint pl.a erőemelők,súlyemelők.Fontos alap készségeket megtartani,max.erő,robbanékonyság,erőállóképeség,ügyesség,állóképeség,hajlékonyság.
Igy a sportoló olyan lesz mint egy"ezermester"mely készségel sikeres,és sérrülés mentes lehet évekig.
vissza

TOP cikkek

 BODYBUILDING
 HÍREK
 VERSENYNAPTÁR
 VERSENYZŐK
 ERŐEMELÉS
 HÍREK
 VERSENYNAPTÁR
 VERSENYZŐK
 ERŐSEMBER
 HÍREK
 VERSENYNAPTÁR
 VERSENYZŐK
 FITNESS
 HÍREK
 VERSENYNAPTÁR
 VERSENYZŐK
 WEBÁRUHÁZ
 KAPCSOLAT-VEVŐSZOLGÁLAT
 GARANCIA
 KISZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉS
 JOGI NYILATKOZAT
 CÉGADATOK
by xGraFiX